piątek, 21 czerwca 2013

Tarta z truskawkami






Składniki:


Ciasto:


300 g mąki
200 g masła
100 g cukru
szczypta soli
jajko

Budyń:


600 ml mleka
paczka budyniu waniliowego na 750 ml mleka
2 cukier waniliowy
3 łyżki cukru
2 łyżki masła
50 ml śmietanki
2 żółtka

400 g truskawek

Przygotowanie:


Mąkę z zimnym masłem siekam nożem, aż powstaną takie drobne kosteczki obtoczone mąką. Wsypuję cukier, szczyptę soli, jajko wbijam w środek i dalej siekam, żeby jajko trochę się połączyło z resztą składników. Następnie zagniatam szybko ciasto w rękach (aż będzie jednolite), zawijam w folię i wsadzam do lodówki na conajmniej pół godziny. Po wyjęciu wylepiam nim natłuszczoną formę do tarty (21 cm średnicy), nakłuwam widelcem spód w paru miejscach i piekę w 180 stopniach, aż się zazłoci (jakieś 20 minut). Po wyjęciu tarta się powinna ostudzić, a w tym czasie można przygotować masę budyniową. Rozpuszczam budyń w szklance zimnego mleka, jednocześnie podgrzewam 500 ml mleka w garnku i jak się zacznie gotować wlewam zimne mleko z proszkiem budyniowym. Całość zagotowuję intensywnie mieszając, następnie dodaję masło, cukier, śmietankę. Zdejmuję z ognia i wbijam żółtka, bardzo intensywnie mieszając. Masa powinna być dość gęsta, tak, że prawie odchodzi od brzegów garnka. Wylewam ją na przestudzoną tartę i na wierzu układam truskawki. Zrobione!

Truskawkowy zawrót głowy 2013

4 komentarze:

  1. Piękne tatra pewnie przepyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zniknęła natychmiast, ledwo zdążyłam zrobić zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja musialam dodac wody do ciasta bo sie nie chcialo kleic...hmmm

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że nie odpisałam, ale byłam poza zasięgiem internetu przez dwa miesiące. Więc w sprawie dodawania wody- tego bym nie polecała. Teoretycznie musi się kleić (testowałam wielokrotnie, jest to też klasyczna proporcja mąki do masła do cukru w kruchym cieście), ale może masło było za zimne i trzeba je było trochę z mąką pognieść, żeby pod wpływem ciepła rąk się połączyło z mąką. A jak to nie chce działać, to lepiej dodać wtedy trochę więcej masła. Mam nadzieję, że następnym razem się uda :)

      Usuń